ukryj stronę

O 116 111

Zobacz FILM - Pomoc online

Czasem pytacie nas o to, na czym polega pomoc online. Tutaj znajdziecie odpowiedzi na najczęściej zadawane przez Was pytania. Zachęcamy Was także do obejrzenia, krótkiego filmu pokazującego jak działa zespół pomocy online w Telefonie 116 111

Kim są osoby, które odpisują na wiadomości? Czy na moją wiadomość zawsze odpisuje ta sama osoba?

Konsultanci Telefonu Zaufania 116 111 są psychologami i pedagogami, odpowiednio przygotowanymi do świadczenia pomocy psychologicznej przez telefon oraz online. Pracujemy w Zespole, co oznacza, że czasami konsultujemy się ze sobą i wspólnie zastanawiamy się, jak odpowiedzieć na wiadomości od dzieci i młodzieży. Odpowiedzi przygotowywane są przez różnych konsultantów i nie ma pewności, że za każdym razem danej osobie będzie odpisywał ten sam konsultant. Ponieważ jesteśmy anonimowi odpowiedzi
do Was podpisujemy jako „Zespół 116 111”

 











Jak zacząć wiadomość? Co mam w niej napisać?

Czasami trudno jest zacząć pisać o swoich problemach, uczuciach i przemyśleniach. Możesz napisać nam o tym, co sprawia Ci trudność – np. że nie wiesz jak ubrać w słowa to co przeżywasz. Wtedy łatwiej będzie nam zrozumieć jak się czujesz. W wiadomości do Zespołu 116 111 opisz swoją sytuację, to, co jest dla Ciebie najważniejsze lub najtrudniejsze, jakiej pomocy potrzebujesz. Spróbuj też napisać jak się czujesz. Jeśli chcesz, możesz zadać nam jakieś pytania – postaramy się na nie odpowiedzieć.

Jak długo będę czekać na odpowiedź?

Każdego dnia konsultanci otrzymują bardzo wiele wiadomości od dzieci i młodzieży z całej Polski. Z tego powodu czas oczekiwania na odpowiedź to przynajmniej kilka dni. Jeśli nie możesz czekać na odpowiedź tak długo skontaktuj się z nami telefonicznie dzwoniąc na numer 116 111. Zawsze chętnie Cię wysłuchamy, postaramy się pomóc i wesprzeć.

Nie dajemy gotowych rozwiązań

Zdarza się, że osoby kontaktujące się z Zespołem 116 111 oczekują od konsultantów gotowych rad i rozwiązań. Uważamy jednak za ważne, aby młoda osoba sama zastanowiła się, co dla niej, w jej konkretnej sytuacji byłoby najlepsze. Dlatego nie dajemy gotowych rozwiązać, ale wspólnie z dzieckiem lub nastolatkiem rozmawiamy o tym, jakie ma możliwości, co chciałoby zrobić i jakie decyzje może podjąć.